كنت بين ايديا بقلم الشاعر المتألق سامي الماحي

 (كنتِ بين أديا)


بقلمي/سامي السيد إبراهيم الماحي


كنتِ بين اديا صحيح

         لكن مش ليا

                              والدليل انك دلوقتي لغيرى

 كنتِ بين اديكي جريح

      ..  بتعذبي  فيا

                    كنتي عارفه وكنتي حاسه بمصيرى


حبك لو كان حقيقي.........سبتيني ليه ف طريقي


والأسم ف قلبك حنيا......يا حببتي لاه دي انانيه


جايبه اللي كان فيكي فيا

                                   اسمحيلي

انا اللي هونت عليكي

                                   ومن  الأول

انت مش مقسومه ليا


....انا الجراح اللي انتهي بدمعتين


                     .......انا اللي راح لسه فيا وأنتي فين


انا اللي تاهت مني السنين.........


                           ......... ولسه عايش ف الحنين


قلبي الي كان سكته  للعاشقين


                              بقت خطاوى دربه مرسومه بأنين


عارفه  قلبي دلوقتي  فين


                     قلبي هتلقيه ف أي وجع وف دمع عين


كنتِ بين اديا

Samy Elsayed

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

يا عازف العود… .. الشاعر والمبدع علي جابر الكريطي

يا ساقي الورد لطفا بقلم الشاعر هشام كريديح

انتي وتيني // بقلم الشاعر عبد السلام حلوم