كتاب مفتوح بقلم محمد حسن فرغلي


 كتاب مفتوح

      ............

أنا ف حبك كتاب مفتوح

منايا لمسة لايديك

تداويلي ألام وجروح

والاقي عينيك وخداني

لامل تاني

دا انا حلمي اكون وياك

بلقياك حنين قلبي يكون 

زايد

وانا وانت نعيش اللحظة

ياعمري

واكون فرحان

ولو بايديك راح عمري

مادام امري بقي عندك

ياليل ونهار

انا ف حبك اعيش ف النار

ولا احسش لهب فيها

مادام حبك يطفيها

وانا فيها باعيش احلام

تدفيني وتسقيني

ما انا عطشان دفا وحنان

ولما تكوني مبتسمه

الاقي النسمه وخداني

لعالم تاني

واحس باني زي الطير

يطير ويميل

وفارد ف الهوي جناحين

ياضي نهار

بيمحيلي عذاب ومرار

ولما الشمس تتغرب

الاقي نفسي باتقرب

وانام واحلم

وصوتك لما يندهلي

يصحيني ف عز النوم

وانا بادعي ف اوقاتي

يكون حبك كدا ليا

كتاب مفتوح

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

يا عازف العود… .. الشاعر والمبدع علي جابر الكريطي

يا ساقي الورد لطفا بقلم الشاعر هشام كريديح

انتي وتيني // بقلم الشاعر عبد السلام حلوم